قیمت تولید انواع دیوارکوب MDF
دیوارکوب کلینر تیپ 3206
تولید انواع دیوارکوب MDF

دیوارکوب MDF ، یکی از اجزای مهم و منحصر به فرد طراحی داخلی است ؛ چرا که ماهیت و هدف از تولید انواع دیوارکوب MDF مبنای زیبایی و تزئین دیوارها و به عنوان ابزاری برای تقسیم فضاهای محیط است . به طور کلی تولید انواع دیوارکوب MDF به دلیل زیبایی فضا و ادارات است و به دیوارها رنگ و رو و طراوت و شادابی می‌بخشد . تولید انواع دیوارکوب MDF برای استفاده از آنها در بسیاری از فضاها اعم از ، محیط‌های اداری ، منازل و محیط‌های کاری است .

همچنین دیوارکوب MDF پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع دیوارکوب‌‎ها است ؛ چرا که خاصیت و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد . در تولید انواع دیوارکوب MDF از انواع متنوعی از طرح‌ها و رنگ‌ها استفاده می‌شود و در همه‌ی محیط‌ها به کار برده می‌شود . در تولید انواع دیوارکوب MDF به دلیل تنوع بالا برای هر سبک دکوراسیونی طراحی و ساخته شده است . دیوارکوب ، سریع‌ترین راه برای پوشش و تزئین نمای دیوارها است . می‌توان برای همه‌ی فضاها از جمله محیط‌های رستورانی ، بوتیک‌ها ، بیمارستان‌ها ، مراکز اداری و … استفاده کرد .

اکنون ما در این مقاله قصد داریم ، شما عزیزان را با دیوارکوب ، تولید انواع دیوارکوب MDF ، کاربردهای این جنس دیوارکوب ( هدف از تولید انواع دیوارکوب MDF ) ، روند تولید انواع دیوارکوب MDF آشنا کنیم ؛ به همین دلیل با طرح چند سؤال به این مطالب می‌پردازیم .

  • دیوارکوب چیست ؟
  • تولید انواع دیوارکوب‌های MDF چیست ؟
  • دیوارکوب MDF چه کاربردهایی دارد و هدف از تولید انواع دیوارکوب MDF چیست ؟
  • نحوه‌ی نصب آنها به چه صورت است ؟
  • مزایای استفاده از دیوارکوب‌های MDF چیست ؟
  • روند تولید انواع دیوارکوب MDF به چه صورتی است ؟
دیوارکوب ویوپن تیپ 3203 ، دیوارکوب ویوپن ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

دیوارها همواره نقش بسیار مؤثری در دکوراسیون داخلی دارند . به همین دلیل روش‌های مختلفی برای تزئین دیوارها به وجود آمده است و وجود دارد . یکی از روش‌هایی که برای تزئین و پوشاندن دیوارها وجود دارد ، دیوارکوب است . دیوارکوب‌ها دیوارهای زیبا و جذاب پیش ساخته‌ای هستند که بر روی دیوارهای موجود نصب می‌شوند . دیوارکوب در انواع مختلفی از جنس و متریال و طرح‌ها و رنگ‌های زیبا و متنوعی تولید شده‌اند که در بخش‌های مختلف محل سکونت یا محل کار و یا دیگر فضاها قابل استفاده است .

دیوارکوب‌ها به راحتی بر روی دیوار قابل نصب هستند و نیازی به بنایی ندارند و نحوه‌ی نصب آنها آسان است . دیوارکوب‌ها علاوه بر انواع مختلف و تنوع رنگی و طرح و عملکردهای متفاوتی که دارند و همچنین قابلیت اجرا با قیمت مناسب ، آنها را به انتخاب مناسبی برای مشتریان تبدیل کرده است و دارای طرفداران زیادی هستند .

دیوارکوب‌ها در برابر آتش سوزی ، رطوبت و صدا عایق خوبی هستند و مقاوم و مستحکم می‌باشند . دیوارکوب‌ها را بر حسب نیازی که در خانه ، فروشگاه ، رستوران و سایر مکان‌های اداری و تجاری که وجود دارند می‌توانید دیوارکوب خود را انتخاب نمایید . از انواع دیوارکوب‌ها می‌توان به دیوارکوب‌های تزئینی اشاره کرد . یک نوع از این دیوارکوب‌ها ، PVC تو خالی است . این نوع دیوارکوب از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است که دارای دو مدل چاپی و روکش‌دار می‌باشد . از بین این دو مدل طرح روکش‌دار آن ، مقاوم‌تر است .

دیوارکوب PVC توپر نوعی دیگر از دیوارکوب‌ها است . از مزایای این دیوارکوب این است که دارای وزن و چگالی پایینی می‌باشد . مقاومت بالایی دارد و در برابر سایش و اشعه بسیار مقاوم است . دیوارکوب PVC توپر را می‌توان در هر مدل که می‌خواهید درخواست دهید که برش دهند و به وسیله پیچ یا میخ می‌توان آنها را نصب کرد . آنها به راحتی قابل حمل هستند و رقیب و جایگزینی به جای چوب و سنگ‌ها محسوب می‌شوند .

نوع دیگری از دیوارکوب‌های تزئینی دیوارکوب MDF است . در تولید انواع دیوارکوب MDF به دلیل استفاده از MDF این دیوارکوب در برابر ضربه ، فشار و رطوبت از مقامت بالایی دارد و همین باعث رضایت بسیاری از مشتریان شده است .

یکی از عواملی که که در هنگام انتخاب دیوارکوب باید به آن توجه کنید این است که در تولید انواع دیوارکوب MDF از موادی استفاده شده باشد که دیوارکوب در برابر تغییرات دما مقاوم باشد و از حالت خود خارج نشود و زیبایی خود را حفظ کند . به همین دلیل است که دیوارکوب‌های بی کیفیت بعد از مدتی باد کرده و رنگ خود را نیز از دست می‌دهند بنابراین باید توجه نمود که در تولید انواع دیوارکوب MDF از MDF مرغوبی استفاده شده باشد و انتخاب دیوارکوب با کیفیت بسیار مهم و حائز اهمیت است .

زیرسازی دیوار نیز باید قبل از نصب دیوارکوب انجام شود و فضایی باید برای تاسیسات در زیر آن در نظر گرفته شود و همچنین دیوار باید کاملاً صاف و یک دست باشد . گاهی لازم است دیوارکوب دارای انحنا باشد . در این مواقع باید از روشی برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کرد تا به دیوارکوب فشار وارد نشود . دیوارکوب باید روکش یک‌دستی داشته باشند تا حتی هنگام نصب ، بین اتصالات دیوارکوب جایی بدون روکش باقی نماند .

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد ، یکی از انواع دیوارکوب‌های تزئینی دیوارکوب MDF است که دلیل ویژگی‌ها و خصوصیات خاص و منحصر به فرد خود بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است و دارای انواع متنوعی می‌باشد . بنابراین در ادامه‌ی مقاله می‌خواهیم شما عزیزان را با انواع دیوارکوب‌های MDF ، کاربرد ، مزایا و معایب آن و روند تولید انواع دیوارکوب MDF و … آشنا سازیم .

ابتدا می‌خواهیم شما را با چوب MDF آشنا سازیم تا بعد شما را با تولید انواع دیوارکوب MDF آشنا شوید . تخته سه‌لا و محصولات چوبی مهندسی مشابه است . بر خلاف چوب واقعی ، MDF  دارای گره ، دانه یا پیچش نیست و سطح صاف آن به راحتی اره می‌شود و به راحتی بدون ترک خوردگی ، سوختگی یا حتی پاره شدن می‌توان آن را برش داد . برای بسیاری از کارها MDF می‌‎تواند انتخاب عالی باشد .

کار با MDF همان کار با چوب واقعی است به همین دلیل شما نیازی به مهارت‎‌های جدید یا ابزارهای خاصی ندارید . برای بسیاری از پروژه‌ها اعم از کابینت آشپزخانه یا دیوارکوب‎‌ها ، آنها دارای قیمت مناسبی هستند . MDF بسیار شبیه به چوب طبیعی است چرا که از خرده چوب‌های طبیعی تولید می‌شود . MDF خالص خود به تنهایی زیبایی چندانی مانند چوب طبیعی ندارد اما روکش‌های زیبا و متنوعی از طرح‌ها و رنگ‌ها طراحی و ساخته شده‌اند و ظاهر MDF را بسیار زیبا و شکیل می‌کند .

به همین دلیل است که محصولات MDF دارای انواع متنوعی هستند . تولید انواع دیوارکوب MDF نیز مانند تمامی محصولات MDF از انواع متنوعی استفاده شده است که هر کدام از آنها دارای ویژگی خاصی است و سبک خاص و مشخصی در فضا ایجاد می‌کند .

همانطور که گفته شد MDF دارای انواع روکش MDF مانند روکش ملامینه ، روکش هایگلاس ، روکش ساده ، روکش وکیوم و … است که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند . پرطرفدارترین و متداول‌ترین نوع روکش MDF ، روکش ملامینه است که بر روی آن انواع کاغذ‌ها و رنگ‌ها و نقش‌های مختلف را با چسب آغشته و با فشار و حرارت پرسی بر روی تخته می‌چسبانند . شما عزیزان با توجه به فضای اداری و سبک دکوراسیون خود می‌توانید هر مدل از انواع دیوارکوب‌های MDF را انتخاب نمایید .

دیوارکوب نئو تیپ 3210 ، دیوارکوب نئو ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

در تولید انواع دیوارکوب‌ MDF انواع متنوعی از لحاظ روکش ، طرح و رنگ به کار برده می‌شود بنابراین دیوارکوب‌های MDF از تنوع در طرح و رنگ بسیار بالایی برخوردار هستند ، به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی آنها را در بسیاری از محل‌ها و ادارات برای تکمیل کردن دیزاین دکوراسیون داخلی استفاده کنید .

در تولید انواع دیوارکوب‌ MDF به دلیل استفاده از چوب می تواند تزئین بسیار مناسبی برای دیوار منازل و محیط‌های اداری باشد و در طولانی مدت نیاز به مراقبت‌های زیادی ندارد و نیز برای تزئین قسمت‌های مختلف منازل و نصب دیوارکوب منزل می‌توان از دیوارکوب MDF استفاده نمود .

دیوارکوب‌های MDF نسبت به دیگر دیوارکوب‌ها مقاومت بسیار بالاتری در برابر ضربه و ساییدگی دارند . به دلیل اینکه در تولید انواع دیوارکوب MDF جنس پایه این دیوارکوب‌ها از MDF می‌باشد جهت دیوارکوب منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند . همچنین دیوارکوب‌های MDF به علت داشتن طبع گرم برای محل‌های سردسیر بسیار انتخاب مناسبی هستند و در صورتی که در این محل‌ها نصب شوند ، می‌توانند به مکان مورد نظر حس گرما را القا کنند .

دیوارکوب‌های MDF همانطور که تا الان گفته شد دارای انواع متنوعی از روکش‌ها هستند که شما با توجه به فضای اداری ، سلیقه و نیاز خود می‌توانید بهترین آن را انتخاب نمایید و به دیوارهای محیط کار خود زیبایی بخشید .

برای نصب دیوارکوب‌های MDF هایگلاس و یا سایر مدل‌های دیگر ، نیاز است تا کارشناس حرفه‌ای اقدام به زیرسازی دیوارکوب و نصب قطعات آن کند . برای این کار صدمه‌ای به دیوار وارد نخواهد شد و با زیرسازی مناسب ، قطعات به یکدیگر متصل خواهند شد .

دیوارکوب سیمپل تیپ 3202 ، دیوارکوب سیمپل ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

همانطور که می‌دانید MDF بسیار متنوع است . اگر به دنیای دکوراسیون داخلی و به خصوص طراحی کمد و کابینت‌ها علاقه داشته باشید ، حتماً از تنوع بسیار زیاد انواع روکش‌های MDF اطلاع دارید . روکش‌های MDF در طرح‌ها و جنس‌های بسیار متنوعی در بازار عرضه می‌شوند و در تولید انواع دیوارکوب MDF از تمامی آنها استفاده می‌شود و شما می‌توانید گزینه مورد نظر خود را تقریباً در هر طرح و رنگ دلخواهی انتخاب کنید .

از طرح‌های کلاسیک و طرح چوب گرفته تا روکش‌های هایگلاس با رنگ‌های هم‌تناژ و متنوع ، همگی جزء گزینه‌هایی هستند که در هنگام خرید نهایی پیش روی شما وجود خواهند داشت . از این رو شما می‌توانید دیوارکوب MDF مورد نظرتان را نسبت به کاربرد و محیطی که قصد استفاده از آن را دارید ، به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن انتخاب کنید .

برای برخی از کاربران و افراد ، دیوارهای طبیعی اتاق‌ها ممکن است بیش از اندازه ساده به نظر برسد . از طرفی انتخاب کاغذهای دیواری و یا رنگ‌های مخصوص نیز راهکارهای بسیار رایجی بوده است و برای کاربرانی که به دنبال متفاوت‌ترین دکورها هستند ، گزینه دلخواهی نخواهند بود .

در تولید انواع دیوارکوب MDF که با طرح و رنگ متنوع خود است ، این محصول می‌تواند محیط اطراف شما را فوق العاده زیبا و خاص‌تر کند . این دیوارکوب‌ها چه در یک محیط اداری و صنعتی و چه در فضای صمیمی داخل یک خانه ، بهترین عملکرد را از خود به نمایش خواهد گذاشت و نما و جلوه‌ی خاصی دارد .

یکی از اصلی‌ترین مشکلات دیوارهای امروزی ، نازک بودن آنها است . استفاده از مصالح سبک باعث شده تا ضخامت دیوارها نسبت به گذشته کاهش بسیاری داشته باشد و صدای طرفین دیوار به سادگی منتقل شود . اگر به هر دلیلی نیازمند دیوارهایی با عایق صدا هستید ، شما می‌توانید از دیوارکوب MDF استفاده کنید .

چرا که استفاده از جنس چوب MDF در تولید انواع دیوارکوب MDF باعث افزایش جزئی ضخامت دیوار شما خواهد شد . همچنین فاصله‌ای که بین دیوار و دیوارکوب ایجاد می‌شود ، به خوبی می‌تواند از انتقال صدا بین دو طرف دیوار جلوگیری کند و محیط نسبتاً عایقی را برای صوت ایجاد نماید .

علاوه بر صدا ، جنس MDF و استفاده از این جنس در تولید انواع دیوارکوب MDF عایق فوق العاده‌ای برای گرما نیز به شمار می‌رود . روکش‌های MDF به خوبی قادر به حفظ گرمای محیط و جلوگیری از انتقال آن به خارج از دیوارها هستند .

در نتیجه اگر در دفتر کار و یا منزل خود با مشکل گرمایش مواجه شدید و انرژی زیادی از طریق دیوارهای اطراف‌تان به هدر می‌رود ، می‌توانید به سادگی و تنها با استفاده از دیوارکوب MDF یک بار برای همیشه به این موضوع پایان داده و محیط گرم و مطلوبی داشته باشید . همچنین این دیوارکوب‌ها در شهرها و مناطق گرم نیز می‌توانند محیط را خنک نگه داشته و مانع از نفوذ گرمای محیطی به فضای داخلی شوند و هدف از تولید انواع دیوارکوب MDF در همین خصوص است .

بسیاری از افراد به دلایل ایمنی ، نگران استفاده از دیوارکوب‌ها هستند . اما وزن بسیار پایین دیوارکوب‌های MDF به خوبی باعث حل این مشکل نیز شده است و استفاده از جنس MDF در تولید انواع دیوارکوب MDF علت همین وزن سبک است و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند .

این دیوارکوب‌ها در حالت کلی وزن پایینی دارند و به خوبی بر روی دیوار جای می‌گیرند . پس با خیال راحت می‌توانید از آنها در محیط مورد نظر خود استفاده کنید . با این حال اگر به دنبال دیوارکوب‌های سبک‌تری از MDF هستید ، ممکن است دیوارکوب PVC گزینه بهتری برای شما باشد . در هر حالت ، فراموش نکنید که استفاده از کارشناسان متخصص برای نصب دیوارکوب‌ها ، یک موضوع مهم و امری ضروری برای افزایش ایمنی آنها است .

یکی از بزرگ‌ترین مزایای دیوارکوب MDF در آماده‌سازی و نصب سریع آن است . بر خلاف رنگ‌ها و کاغذهای دیواری که ممکن است روزها و شاید هفته‌ها زمان نیاز داشته باشند ، دیوارکوب‌های MDF می‌توانند به سرعت بر روی دیوارهای محیط داخلی مد نظر شما نصب شده و به سرعت آماده شوند .

همچنین تمیزکاری‌های پس از نصب این دیوارکوب‌ها نیز در مقایسه با رنگ و چسب‌های مخصوص کاغذهای دیواری ، بسیار سریع و ساده‌تر انجام می‌گیرد . اگر به دنبال تزئین سریع و بی دردسر دیوارهای داخلی محیط مورد نظرتان هستید ، بهتر است نیم نگاهی به دیوارکوب‌های MDF داشته باشید .

یکی دیگر از مزایای دیوارکوب‌های MDF ، مقاومت بسیار بالای آنها در برابر ضربه و ساییدگی است . اگر از روکش‌های با کیفیتی در این دیوارکوب‌ها استفاده شود ، این مقاومت حتی بسیار بیشتر نیز خواهد شد . این موضوع به ویژه در محیط‌های عمومی و پر رفت و آمد مانند ادارات بیشتر مورد توجه است . اگر دیوارهای محیط داخلی شما نیز همواره در معرض آسیب دیدن بر اساس ضربات ناخواسته و یا ساییدگی هستند ، توصیه می‌کنیم که برای حفاظت هرچه بیشتر از آنها ، از دیوارکوب‌های MDF استفاده کنید .

دیوارکوب‌های MDF با توجه به قابلیت‌های بسیار متنوع و کاربردی خود ، از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و مقرون به صرفه به شمار می‌روند . در واقع قیمت فعلی دیوارکوب‌های MDF به عنوان یک المان مورد استفاده برای زیباسازی ، حفاظت از دیوارها و عایق‌بندی فضای داخلی از لحاظ صدا و گرما بسیار مناسب است . با این حال اگر به دنبال یک دیوارکوب با قیمت کمتری هستید ، می‌توانید از جنس PVC برای این منظور استفاده کنید .

یکی از عوامل مهمی که همواره باعث لطمه دیدن زیبایی محیط‌های اداری می شود ، کابل‌های شلوغ و پیچ در پیچی است که در میان دستگاه‌ها و اتاق‌های مختلف حرکت کرده‌اند . هرچند که استفاده از داکت‌های انتقال سیم ، یکی از راهکارهایی است که برای این مشکل در نظر گرفته می‌شود .

اما همین داکت‌ها نیز به دلیل شکل و ظاهر بزرگ خود ، گاهی باعث خدشه‌دار شدن زیبایی یک دفتر کار شیک می‌شوند ؛ اما دیوارکوب MDF دقیقاً می‌تواند به بهترین شکل ممکن این مشکل را نیز حل کند . در واقع این دیوارکوب‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری خود ، از طریق نظم بخشیدن به کابل و سیم‌های محیط‌های اداری در پشت خود و پوشش‌دهی آنها ، می‌توانند این فضا را بسیار منظم‌تر و زیباتر جلوه دهند .

برای تولید محصولات MDF ابتدا باید به متریال آن یعنی MDF و نحوه ساخت و تولید آن بپردازیم . به طور کلی MDF نوعی چوب مصنوعی توليد شده از ذرات چوب خرد شده می‌باشد که با استفاده از چسب ، واکس يا رزين به صورت ورق تحت فشار و حرارت توليد شده است ، MDF بر خلاف نئوپان و فيبر و چندلايی از ذرات الياف چوب توليد می‌گردد در حالی که نئوپان و فيبر و چندلایی از رشته‌های چوب و چسب تحت فشار و حرارت توليد می‌گردند .

MDF به عنوان يکی از پر مصرف‌ترين مصالح ساختمانی کاربرد دارد و به مراتب محکم‌تر و سبک‌تر از چوب‌های رشته‌ايی است توليد انبوه و صنعتی MDF از سال‌های 1980 آغاز و به سرعت در صنعت ساختمان و درودگری مورد استقبال فراوان قرار گرفته است و امروزه برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات MDF دارای مزارع MDF هستند . MDF به صورت کلی به دو دسته نازک و ضخیم تقسیم ‌بندی می‌شود که خود دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند .

MDF ضخیم را برای ساخت محصولات اصلی مانند کابینت‌ها ، کمدها ، میز و صندلی ، دیوارکوب‌ها و … استفاده می‌کنند اما MDF نازک را برای ساخت پشت کمد ، پشت کابینت ، کفپوش‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند . پس از ساخت خود MDF باید روکش‌های MDF ساخته شوند . روکش‌ها از جنس خود MDF هستند اما با استفاده از مواد شیمیایی و رنگ‌ها ، شکل و شمایل آنها زیبا و خاص می‌شود و با برش خاص خود نازک و ظریف می‌شوند .

MDF به صورت خام يا روکش‌شده در توليد مبلمان ، کمد ، تخت ، کابينت آشپزخانه ، کتابخانه ، ميز و صندلی ، پوشش ديوار ، پوشش سقف ، انواع قفسه ، کفپوش به صورت پارکت و تايل و … ، وايت برد ، بيل برد ، و هر کجا که چوب و تخته مصرف دارد مصرف می‌شود . همچنین برای ساخت دیوارکوب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و روند تولید انواع دیوارکوب MDF به این صورت که تا الان گفته شد است . اغلب MDF روکش‌شده يا رنگ شده مورد مصرف هستند به طور خلاصه موارد مصرف عبارتند از :

  • ورق‌های خام بدون روکش
  • ورق روکش شده و لبه‌های ابزار خورده
  • پروفيل‌های روکش شده يا خام
  • چسباندن پروفيل‌های MDF روی صفحات

همه‌ی این موارد ذکر شده ، روند تولید انواع دیوارکوب MDF به صورت کلی بودند .

دیوارکوب دیاموند تیپ 3207 ، دیوارکوب دیاموند ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با متریال MDF و تولید محصولات آن خصوصاً تولید انواع دیوارکوب MDF ، مزایا و کاربردهایش و هدف از تولید انواع دیوارکوب MDF آشنا کرد تا شما خریداران عزیز نسبت به تولید و انواع متنوع آنها آگاه باشید که این امر باعث می‌شود که انتخابی درست کرده باشید و در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید