پارتیشن دو جداره مدست 3001 ، پارتیشن دو جداره مدست ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره
معرفی انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری از دیرباز تا به الان نیاز همه شرکت‌ها و اداره‌ها بوده است از زمانی که شرکت‌ها و اداره‌ها فعالیت خود را شروع کرده اند ، نیاز به جداکننده‌هایی برای تفکیک کارمندان خود داشته‌اند که باعث پدیدار شدن پارتیشن و جداکننده‌های در اداره‌ها جهت جداسازی‌های کاذب ، زیباسازی فضا و همچنین فراهم کردن محیطی آرام و به دور از هر گونه سر و صدا شده است و دارای ویژگی‌های بسیاری است که کارفرماها از آن برای شرکت‌های خود استفاده می‌کنند.

همچنین نیاز کارفرما ملاک جنس و قیمت مناسب آن می‌باشد که در این مقاله به طور کامل به توضیح آن می‌پردازیم. پارتیشن‌های اداری در شرکت آبادیس هنر پردازش فضا دارای انواع مختلفی از لحاظ ساختار و ظاهر هستند که ذیلاً به آن اشاره می‌نماییم.

  • چرا در تقسیم‌بندی و جداسازی سازمان و اداره باید از پارتیشن و جداکننده‌های اداری استفاده کرد؟
  • آیا پارتیشن و جداکننده‌های اداری نقشی در طراحی و بهره‌وری از فضا را دارد؟
  • جایگاه پارتیشن اداری در طراحی و المان‌های اداری به چه شکل می‌باشد؟
  • تفاوت پارتیشن اداری ثابت و محرک در چیست؟

پارتیشن اداری در طرح‌های متحرک و ثابت، از نظر متریال ساخت به شرح زیر می‌باشد:

  • پارتیشن اداری MDF،
  • پارتیشن اداری چوبی،
  • پارتیشن اداری شیشه و
  • پارتیشن اداری آلومینیوم است.

ضمناً ممکن است ترکیبی هم طراحی و تولید شود.

انواع پارتیشن اداری متحرک طراحی و تولید شده است که با نام پاراوان شناخته می‌شوند، پارتیشن‌های متحرک همانگونه که از نامشان پیداست قابلیت جابجایی راحت و ساده‌ای دارند و معمولاً در ارتفاع ۱۸۰ سانتی متری و عرض‌های ۶۰ سانتی متری تولید می‌شوند.

محل استفاده از این پارتیشن‌ها معمولا موقتی بوده و برای تفکیک فضایی از اداره برای مدت زمان کوتاه استفاده می‌شوند مانند: رختکن‌ها ، سرویس‌ها ، اتاق‌های استراحت اداری و . . . 

انواع پارتیشن اداری ثابت همان‌گونه که از نام آن‌ها مشخص است ، به صورت ثابت نصب شده و تفکیک فضای اداری را برای مدت زمان زیادی عهده‌دار هستند که به سه دسته پارتیشن‌های تک‌جداره دوجداره و فانتزی یا صفحه نمایشی تقسیم می‌شوند.

انواع پارتیشن اداری
پارتیشن های تک جداره

انواع پارتیشن اداری تک جداره معمولاً دارای فریم های باریک یا پنل های شیشه ای هستند ، جنس فریم ها می تواند از آلومینیوم یا ام دی اف باشد که بر همین اساس به دو دسته پارتیشن های تک جداره آلومینیومی و پارتیشن های تک جداره ام دی اف تقسیم میشوند.

انواع پارتیشن اداری تک جداره آلومینیومی معمولاً دارای فریم های آلومینیوم و پنل های شیشه ای می باشند و ارتفاع آنها به دلیل تک جداره بودن و برای ایستا بودن از کف تا سقف می باشد ، چرا که به دلیل سطح اتصال کم عرضی که دارند .

برای داشتن مقاومت بیشتر به ناچار می بایستی به کف و سقف سالن متصل شوند و یا اینکه طراحی پلان مربوطه ، از پیچ و خم‌های زیادی استفاده گردد تا ایستایی لازم برای پارتیشن را تامین نماید.

انواع پارتیشن اداری تک جداره آلومینیومی با پنل های شیشه ای برای اتاقهایی مورد استفاده قرار می گیرند که اولا نیاز به تبادل نوری با محیط اطراف داشته باشند و ثانیاً نیاز به دید بصری نسبت به داخل اتاق ها وجود داشته باشد.

به دلیل تک جدار بودن چنین پارتیشنهایی ، امکان آکوستیک نمودن آنها ضعیف است و معمولاً اگر نیاز به پارتیشن عایق از لحاظ صوتی داشته باشیم ، پارتیشن های تک جداره پیشنهاد نمی شوند.

انواع پارتیشن اداری تک جداره آلومینیومی به دو حالت فریم لس و فریم دار تولید می‌شوند در حالت فریم لس ،  شیشه ها با چسب مخصوص به یکدیگر متصل شده و فقط ابتدا و انتهای هر دیواری پارتیشنی ، فریم وجود دارد .

ولی در حالت فریم دار ، پارتیشن به اجزای کوچکتری که معمولاً عرض آن از ۹۰ سانتی متر تجاوز نمی کند تقسیم بندی شده و به صورت فریم های چسبیده به هم دیده می شوند.

انواع پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف دارای استراکچر ام دی اف و پنل های شیشه ای و یا ام دی اف می باشد که معمولاً برای مقاومت بیشتر از پنل های ام دی اف استفاده می‌شود مانند سازه های نمایشگاهی که غرفه ها را از یکدیگر جدا می نمایند.

در صورتیکه در پارتیشن های تک جداره از پنل های پی وی سی یا اچ پی ال که ضد آب هستند استفاده گردد می توان از آن ها در سرویس های بهداشتی برای جدا کردن اتاقک سرویس استفاده نمود که در سالن فرودگاه ها و استخرها بسیار متداول و کارا بوده است.

هر شرکتی تولید کننده پارتیشن تک جداره ، دارای اتصالات خاص به خود برای برپایی پارتیشن است و مرغوبیت این اتصالات می‌تواند عاملی برای انتخاب پارتیشن باشد.

پارتیشن دو جداره سیمپل 3002 ، پارتیشن دو جداره سیمپل ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره
پارتیشن های دو جداره

انواع پارتیشن اداری دوجداره اداری معمولاً در ضخامت های ۱۰ تا ۱۳ سانتی متری تولید و نصب می گردند و با توجه به استراکچر و قاب آنها که آلومینیم یا ام دی اف باشد به دو دسته آلومینیومی و ام دی اف تقسیم میشوند.

این نوع از انواع پارتیشن اداری استراکچر آلومینیومی بوده و پنل های پوششی آن می تواند شیشه و ام دی اف باشد با توجه به فضای خالی در داخل پارتیشن های دوجداره می‌توان از پرده کرکره در صورت استفاده از شیشه و پنل های پوششی ، استفاده نمود.

که مزیت روشن و تاریک نمودن پارتیشن برای تبادل را داراست البته استفاده از شیشه های سندبلاست شده مات نیز می‌تواند نور مورد نیاز اتاق ها را تامین نمود و در عین حال از دید بصری داخل آن جلوگیری نماید.

درصورتی که پنل های پوششی پارتیشن دوجداره ، ام دی اف باشند ، برای عایق نمودن پارتیشن ها می‌توان از متریال هایی مانند پشم سنگ که در دکوراسیون داخلی بسیار متداول است استفاده کرد و پارتیشن را از لحاظ صوتی به طور کامل و قابل قبول عایق نمود.

از جمله انواع پارتیشن اداری دوجداره آلومینیومی معمولاً دارای ظاهری ساده و یک دست به رنگ‌های سیلور و شامپاینی هستند و شرکت‌های تولیدکننده چنین پارتیشن هایی دارای مقاطع اختصاصی برای استراکچرها و قاب های پارتیشن می باشند.

از این رو پارتیشنهای شرکت‌های مختلف دارای تفاوت ظاهری اندکی با یکدیگر بوده و هدف مشترکی را دنبال می‌کنند . از مزایای پارتیشن های دوجداره آلومینیومی می توان به سهولت جابجایی و تغییرات آن اشاره نمود ، چرا که فلز آلومینیوم مقاومت مناسبی جهت جابجایی و استفاده مجدد را داراست.

پارتیشن های دو جداره ای هستند که استراکچر آنها از جنس ام دی اف می باشد و دلیل اینکه ام دی اف انعطاف برش پذیری بالایی دارد ، پارتیشن را می‌توان در حالت ها و طرح های مختلفی تولید نمود ، از این رو پارتیشن های دوجداره ام دی اف تنوع بسیار زیادی در بازار داشته که پارتیشن های آلومینیومی از این مزیت برخوردار نیستند.

پارتیشن های دو جداره ام دی اف جزئیات ساده تری نسبت به نوع آلومینیومی دارند و تولید آنها نیز برای کارگاه های کوچک تر قابل اجراست.

تغییرات در سیستم پارتیشن دوجداره ام دی اف به راحتی قابل انجام است چرا که نیازی به مقاطع از قبل تولید شده ندارند و طراح با آزادی کامل و با اندک محدودیت‌هایی که دارد ، می‌تواند به راحتی برای هر مکانی طرح مختص و منعطف همان مکان را طراحی نماید.

از دیگر مزایای پارتیشن های دوجداره ام دی اف می توان به قیمت مناسب و تغییرات و تعمیرات کم هزینه آن اشاره نمود و همچنین با توجه به اختصاصی نبودن طرح پارتیشن های دوجداره ام دی اف ، می توان از شرکتی برای ادامه مسیر چیدمان و یا تعمیرات تخصصی پارتیشن کمک گرفت.

تنوع رنگی از دیگر مزایای پارتیشن دوجداره ام دی اف می باشد که می تواند در سبک های مختلف معماری از آن بهره بود و آزادی در انتخاب رنگ باعث متفاوت بودن پارتیشن های دوجداره ام دی اف نصب شده در مکانهای مختلف باشد.

پارتیشن دوجداره ام دی اف می‌تواند دارای پنل های پوششی شیشه و یا ام دی اف باشد که بنا بر نظر کارفرما و طراح و نوع چیدمان تعیین می‌گردد و قابلیت نصب پرده و عایق های صوتی نیز از دیگر ویژگی‌های پارتیشن دوجداره اداری است.

پارتیشن دو جداره پاتینا 3007 ، پارتیشن دو جداره پاتینا ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره
پارتیشن های فانتزی یا صفحه نمایشی

نوع دیگری از انواع پارتیشن های اداری هستند که بنا به سلیقه شخصی طراح ویا کارفرما طراحی می شوند و معمولا از متریال های ام دی اف و یا چوب برای ساخت آنها استفاده می شود

این نوع پارتیشن تنوع بسیار زیادی در محیط اداری می‌تواند داشته باشد و معمولاً برای جداسازی قسمتی از یک اتاق برای کاربری متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا پارتیشن های صفحه نمایشی زیبایی بیشتر و تنوع در رنگ بندی بهتری را ارائه می دهد و در طراحی ، خلاقیت محور می باشد.

پارتیشن صفحه نمایشی برای محیط هایی مناسب است که کارفرما قصد دارد به کوراسیون اداری متفاوتی نسبت به سایر رقبا داشته باشد و رنگ ها یا طرح های سازمانی خود را در طرح مورد نظر اجرا نماید.

پارتیشن تک جداره سینگل 3101 ، پارتیشن تک جداره سینگل ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن تک جداره ، فروش پارتیشن تک جداره ، قیمت پارتیشن تک جداره

اجرای آسان

یک عایق حرارتی و صوتی خوب

جداسازی و اجرای دوباره آن

تعمیر و تعویض آسان

قابلیت ضد آب با استفاده از نانو

تنوع در طراحی و رنگ بندی

قابلیت نصب کمد و قفسه

زیبایی ظاهری و یک سازه ی سبک

ابعاد مختلف

ارزان و مقرون بصرفه

طول عمر بالا

پارتیشن دو جداره رکتیکال 3006 ، پارتیشن دو جداره رکتیکال ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره

پارتیشن های اداری ، از لحاظ متریال و جزئیات اجرایی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که برای درک بهتر نمونه‌های پارتیشن و آشنایی با جزئیات آنها ، به توضیح اجزای تشکیل دهنده پارتیشن های اداری می پردازیم.

استراکچر، اسکلت اصلی تشکیل دهنده پارتیشن های اداری می باشد که تعیین کننده نوع چیدمان پنل هاست ، استراکچر ها می توانند از جنس آهن ، آلومینیوم و ام دی اف باشند که بسته به نوع پارتیشن تعیین می‌گردد معمولاً استراکچر پارتیشن های اداری ، عرض ۱۰ سانتیمتر در پارتیشن های دو جداره و ۶ سانتیمتر در پارتیشن های تک جداره هستند و همچنین طول آن توجه به ارتفاع مورد نظر یا ارتفاع سقف تعیین می‌گردد.

زوار ها یا پروفیل های نگهدارنده پنل های پوششی که در سطح پارتیشن و بر روی شیشه و یا ام دی اف نصب میگردند وظیفه نگهداری پنل ها و پوشش استراکچرهای پارتیشن را به عهده دارند.

یراق آلات در حقیقت اتصال دهنده اجزای مختلف پارتیشن به یکدیگر می باشند و از جنس های pvc و مغز تشکیل شده‌اند یراق‌آلاتی که در پارتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند با توضیح مختصری ذیلا به آنها اشاره می گردد.

پرده های پارتیشن که معمولاً در پارتیشن های اداری دوجداره اداری متداول است از نوع شیدر و یا کرکره ای هستند که جهت روشن یا تاریک نمودن آنها از ولوم خارجی که در سطح پارتیشن و بر روی زوار نصب می گردند استفاده می شود.

پوشش دهنده ها نمای اصلی پارتیشن را تشکیل می دهند و بسته به نوع پارتیشن میتوانند از جنس ام دی اف، شیشه ، پنل های اکوستیک و ….. می باشند.

ستونهای پارتیشن برخلاف سازه های معماری ، اسکلت اصلی پارتیشن را تشکیل نمی‌دهند و فقط در تقاطع ها و کنج ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از آنجا که پارتیشن های اداری تفکیک کننده اتاق های یک اداره می باشند و در هر اتاق نیاز به سیستم برق و شبکه می باشد لذا یکی از مهمترین مشخصه های پارتیشن وجود محل عبور سیم و نصب پریز های مربوطه می باشد.

سقف پارتیشن قطعه ای است از جنس آلومینیوم یا ام دی اف که در پارتیشن های دو جداره کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه آن استحکام پارتیشن نسبت به لرزش می باشد هرچه ضخامت و عرض آن بیشتر باشد، مقاومت بیشتری ایجاد می نماید.

قرنیز و تاج از پوشش‌های نهایی پارتیشن های اداری می باشند که جهت کادر بندی و پوشش شیب و یا عدم مسطح بودن سطح زمین یا سقف به کار گرفته می‌شوند در حقیقت یکی از مزایای وجود تاج و قرنیز پوشش عیب های سقف و کف می باشد که بعد از نصب پارتیشن و در صورت نیاز از آنها استفاده می شود.

درب پارتیشن های اداری بسته به نوع طراحی و سبک پارتیشن می‌تواند حالت ها و متریال های مختلفی داشته باشد، بدین گونه که در پارتیشن های اداری تک جداره که عمدتاً پنل‌های پوشش شیشه‌ای دارند درب ها نیز از جنس شیشه ۱۰ میل سکوریتی هستند ولی در پارتیشن های دوجداره اداری که دارای پنل‌های پوششی ترکیبی شامل شیشه و ام دی اف هستند ، درب آنها نیز می‌تواند از جنس شیشه و ام دی اف یا ترکیبی از هر دو باشد که نظر طراح و کاربری اتاقی که با پارتیشن محصور شده تعیین کننده آن است.

نوارهای لاستیکی متفاوتی در پارتیشن های اداری مورد استفاده قرار می گیرد که وظیفه آنها جلوگیری از لرزش و صدا گیری پارتیشن می باشد عمدتا نوارهای لاستیکی در پشت شیشه‌ها ، چارچوب درب ها و زیر درب دارند. 

پارتیشن دو جداره دوئت 3003 ، پارتیشن دو جداره دوئت ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره
  • طراحی باید پس از مشاهده و جمع آوری اطلاعات و عرض یابی که توسط کارشناسان صورت می‌گیرد، انجام پذیرد.طراحان بعد از جمع آوری اظالاعات با دریافت این اطلاعات اولیه شروع به طراحی با استفاده از سلیقه خود و همچنین برگرفته از نظر و نیازهای افراد در اداره یا سازمان می گردد.
  • سپس، با انتخاب طرح پس از طراحی توسط مدیر سازمان یا اداره، به اجرا می رسد. که پس از بررسی طرح و اطلاعات اولیه، قطعات و اجزای سازنده ی پارتیشن اداری جمع آوری و گرد آوری می شود تا به مرحله اجرای پروژه برسیم.
  • در این مرحله که به آن، مرحله نصب هم می توان گفت؛ نصابان با دقت نظر در نصب اجزا، یکی از مهمترین مراحل تولید تا اجرا را طی می کنند؛ تا سازه و پروژه ی ایده‌آل به بهترین شکل ممکن به سرانجام و نهایی شدن برسد.
پارتیشن دو جداره میسترو 3004 ، پارتیشن دو جداره میسترو ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره

شرکت آبادیس همواره در راستای تولید انواع پارتیشن اداری دارای استاندارد کوشا بوده است که با بهترین نوع جنس و مواد اولیه اعم از چوب ، MDF ، ممبران و … پارتیشن و جداکننده ی مناسب را تولید نماید ، همچنین مطلوب ترین سبک طراحی را برای پارتیشن اداری برگزیده و رعایت اصول در شکل و ابعاد ایجاد کرده .

ساختار و امنیت را برای پارتیشن اداری معین ساخته است تا انواع پارتیشن اداری دارای استاندارد تولید شود . در این راستا راهنمایی صحیحی را برای هر مجموعه ای ارائه می کند تا به انتخابی خاص برای مجموعه ی خود برساند و از این که مداوم مورد توجه و نگاه خاص مجموعه های ممتاز قرار گرفته است ، خرسند می باشد.

شرکت آبادیس و تیم فروش آن همواره آماده ی ارائه ی مشاوره برای طراحی ، نصب و اجرای تمام محصولات اداری میباشند ، و برای اطلاعات از قیمت و خرید انواع پارتیشن اداری می توانید به سایت آبادیس مراجعه نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید