فایل کشو کیوب فریم تیپ 1507
انواع فایل اداری و کمد بایگانی در شرکت آبادیس

قبل از معرفی انواع فایل اداری و بایگانی باید در بدو موضوع به شناسایی فایل اداری و بایگانی و کاربرد های آن بپردازیم ، از این رو فایل اداری و کمد بایگانی جهت نگهداری و حفاظت تمامی سوابق ، اسناد ، مدارک عمومی ، تاریخی و … برای هر مجموعه ای پدیدار شده است .

بایگانی نمودن آن ها به علت این می باشد که فرآیند اداریشان به پایان رسیده و از چرخه ی جاری اداری خارج شده است ؛ پس باید از سازماندهی و نظم خاصی پیروی کنند تا در مواقع نیاز به آن ها ، دسترسی آسان به هر یک در سریع ترین زمان صورت پذیرد . به سبب آن ممکن است برخی از این فایل های اداری نیاز داشته باشد که در شرایط خاص و با امنیت مناسب حفاظت شود ، پس باید به برخی از این فایل ها توجه نمود که چگونه بایگانی می شود .

اساسا فایل کشو و کمد بایگانی به شکل های مختلف با ویژگی های متفاوت ساخته می شود و این ویژگی ها را می توان در انواع فایل اداری عنوان نمود و توجه به آن ها می تواند به کاربران کمک بسیاری کند .

  • نوع جنس و مواد اولیه
  • طراحی و سبک
  • شکل و ابعاد
  • ساختار و نصب

انواع فایل اداری و بایگانی را می شود با آن عناوین گفته شده ، بیان نمود و همانند دیگر محصولات اداری از انواع جنس و مواد اولیه معینی در تولید استفاده می شود که هر یک به نسبت کاربرد خود برای مجموعه انتخاب می گردد .

فایل چهار کشو مدست تیپ 1501 - 4D

نوع جنس و مواد اولیه فلزی در گذشته به عنوان پر طرافدار ترین نوع جنس و متریال بوده اما گفتنی است که امروزه آگاهی به معایب آن حاصل گردیده و این معایب باعث شده از دید هر مجموعه ای دور بماند ، تا حدودی به طور کامل از محدوده ی ادارات خارج شده است . در این راستا می توان به سنگینی در وزن ، دشواری در جابجایی ، عدم هماهنگی با سایر ابزار یا بخش های یک مجموعه و … اشاره کرد .

با گذشت زمان و پی بردن به معایب نوع فلزی در فایل اداری و بایگانی ؛ سبب جلوه کردن انواع دیگر آن از نظر متریال است زیرا به نسبت نوع فلز از مزایای مساعد تری برخوردار می باشند .

یکی از این نوع ها در فایل بایگانی ، نوع چوب خواهند بود که به دلیل ویژگی های منحصربه فرد همیشه مورد توجه مجموعه های خاص می باشد چون که به عنوان یک محصول لوکس در بازار شناسایی می شود . باید گفت نوع جنس چوب در فایل کشو و کمد بایگانی از گران ترین نوع مواد اولیه است و به این علت عده ی محدودی در طلب آن می باشند .

در مقابل نوع جنس چوب ، نوع متریال MDF در فایل کشو و بایگانی قرار دارد که از محبوبیت به خصوصی بهره می برد و عموما این نوع را برای مجموعه ی خود جهت بایگانی استفاده و انتخاب می کنند .

دلیل این محبوبیت ، برای نوع جنس MDF در فایل اداری و بایگانی آن می باشد و این خصوصیات را می توان با مواردی همانند : جابجایی آسان ، نصب سریع ، ایجاد رنگ بندی های بروز و … بیان نمود که عامل اصلی مقرون به صرفه بودن این نوع جنس می باشد .

محصولات مشابه

گفتنی است که انواع فایل اداری و بایگانی ، در نوع جنس و مواد اولیه به این مقدار ختم نمی شود و پس از نوع های فلز ، چوب و MDF باید به مواردی همچون : آلومینیوم ، منبران ، و ترکیبی از این ها اشاره بنماییم .

با پرسش چند سوال به ادامه ی مقاله می پردازیم :

  • نقش طراحی در انواع فایل اداری و بایگانی چگونه می باشد ؟
  • چرا باید در انواع فایل کشو و کمد بایگانی ، یک سبک را برگزینید ؟
  • کدام طرح ارزان و کدام سبک از طراحی گران است ؟

با دقت به پرسش های گفته شده ؛ در انواع فایل اداری و بایگانی ها برگزیدن یک طرح  و سبک از عوامل مهم جهت انتخاب آن بشمار می آید ، زیرا با ایجاد رنگبندی های مطلوب و همچنین انتخاب یک طرح از سبک های مختلف ، باعث پیدایش ارتباط همسو و هماهنگی لازم میان سایر ابزارآلات و بخش ها در یک مجموعه می شود .

انتخاب طرح و سبک مناسب کمک مضاعفی را به مجموعه ای می کند تا در جهت زیبایی سازی محیط و تشکیل فضایی شاداب به درستی عمل نمایند و عدم توجه به آن می تواند تبعات نا مطلوبی را برای مجموعه درپی آورد . در انواع فایل کشو و کمد بایگانی ، طرح و سبک های مختلفی را می توان ایجاد کرد اما قصد داریم تنها بخش مهم و کاربردی آن را مختصرا توضیح دهیم .

طرح و سبک کلاسیک یکی از کهن ترین و مهم ترین طراحی های است که در انواع فایل اداری و بایگانی هم از آن استفاده می کنند و در این نوع سبک همیشه ایجاد طرح های پر زرق و برق  به چشم می آید زیرا یکی از خصوصیات این سبک به حساب می آید .

هر مجموعه ای که به دنبال یک محصول خاص و لوکس هستند ، سبک کلاسیک را برای طراحی فایل های اداری و بایگانی گزینش می نماید . چراکه اصولا در این سبک از متریال چوب و با رنگ آمیزی تیره بهره می گیرند و در واقع همین امر باعث گران تر شدن آن می شود .

فایل کشو اینترست تیپ 1506

طراحی مدرن همواره جایگاه زیادی را نسبت به سایر سبک ها به خود اختصاص داده تا هر مجموعه ای که درپی طرحی بروز و نو هستند از آن بهره ببرند . بکار گیری از طرح های ساده و تعیین رنگبندی های متعدد و بروز از ویژگی های این نوع طرح می باشد و دلیل اصلی انتخاب آن مقرون به صرفه بودن آن است ، زیرا در آن از نوع جنس MDF استفاده می شود .

در فایل اداری و بایگانی انتخاب سبک مدرن مورد توجه هر مجموعه ای قرار می گیرد تا جلوه ی فضای داخلی اداره را به زیبا ترین و چشم نواز ترین شکل ممکن در بیاورد . همانطور که در سطر های گذشته عنوان نموده ایم در ایام دور اِشکالاتی برای فایل ها و بایگانی ها وجود داشت که یکی دیگر از آن ها ابعاد و شکل فایل ها و بایگانی ها بوده است .

 در حقیقت شکل و ابعاد بزرگ آن ابتدا برای فضای داخلی هر مجموعه ای مخرب بوده است چون فضای پیش از حدی را اشغال می کند و بعد ، گاها مانع دسترسی آسان به اسناد بایگانی می شد که تاثیر بسزایی در کلافگی و در هم ریختگی افراد آن مجموعه را داشت .

اما امروزه اصل ارگونومی به کمک افراد آماده تا آشفتگی هم برای محیط داخلی و هم برای افراد از بین رود که فایل کشو و کمد بایگانی در اَشکال و ابعاد مناسب تری تولید می شود . پس در دنیای امروز نگاه مجموعه ها به فایل و بایگانی ها خاص تر شده و قصد از انتخاب آن ها بهینه سازی فضا می باشد .

ساختار فایل های اداری و بایگانی به صورت کشو و به شکل کمد است که به فراخور نیاز مجموعه یکی از آن دو انتخاب می شود و باید تجمیع کاربری ها و بهینه سازی از فضا در آن وجود داشته باشد . در نظر این امر باعث شده فضایی را که بر روی آن به وجود آمده ، جلوه گر شود و جایگاه مساعدی را برای اشیاء تزیینی به خصوص فلاور باکس ها پدیدار نماید .

سپس برای نگهداری برخی از اسنادی که دارای اهمیت بسزایی هستند ، باید ایمن سازی صورت پذیرد تا در فضایی مطلوب و مساعد حفاظت شود ، از این رو برای تحقق امنیت در فایل اداری و بایگانی ها از طریق تعبیه ی یک قفل ایمن صورت می گیرد .

بنابراین ممکن است موضوع ایمنی برای هر مجموعه ای ملاک یا معیار باشد که در زمان انتخاب یا خرید یکی از انواع فایل اداری و بایگانی مد نظر آن ها قرار گیرد و باید از مناسب ترین قفل در کمد فایل یا کشوی بایگانی استفاده شود .

میز مدیریت آبادیس

شرکت آبادیس همواره در راستای تولید انواع فایل اداری و بایگانی دارای استاندارد کوشا بوده است که با بهترین نوع جنس و مواد اولیه اعم از چوب ، MDF ، ممبران و … کمد یا کشو فایل و بایگانی مناسب را تولید می نماید ، همچنین مطلوب ترین سبک طراحی را برای فایل کشوی اداری و کمد بایگانی برگزیده و رعایت اصول در شکل و ابعاد ایجاد کرده .

ساختار و امنیت را برای فایل کشوی و کمد بایگانی معین ساخته است تا انواع فایل کشو و کمد بایگانی دارای استاندارد تولید شود . در این راستا راهنمایی صحیحی را برای هر مجموعه ای ارائه می کند تا به انتخابی خاص برای مجموعه ی خود برساند و از این که مداوم مورد توجه و نگاه خاص مجموعه های ممتاز قرار گرفته است ، خرسند می باشد .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید